fyrabagareochensmet

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Kladdkaka till aftonen!

Av fyrabagareochensmet - 4 februari 2012 19:06

Superenkel kladdkaka slängs ihop till kvällen, här med hälften hasselnötter och hälten kokos.


3 dl socker

2 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

lite salt

Rör ihop till en härlig smet.

Sen i med 2 ägg och rör.

Smält 75 gr smör som rörs ner i smeten och till slut

2 dl vetemjöl

Ner i en form, på med valfritt gott och skjuts in i ugnen 15 min i 175 gr.

  Malin 

    

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fyrabagareochensmet - 12 juni 2012 17:30

I morgon är det skolavslutning. En härlig dag på många sätt när alla får sommarlov men kan också kännas sorgsen då man skiljs åt, vänner och lärare. Sally slutar sexan och tyvärr kan ingen av oss gå på hennes avslutning. Jonna slutar fyran och kanske...

Av fyrabagareochensmet - 12 maj 2012 18:46

Snart är det middag tillsammans med Anders med familj. Martin har dragit ihop en fantastiskt bra pirogdeg och jag har fyllt. Vi gjorde 16 veg, röda linser och zucciniröra och 16 för köttätare, köttfärsröra med morötter och couscous.. Till detta en ...

Av fyrabagareochensmet - 9 maj 2012 20:17


Idag slutade jag tidigt..cyklade hem i regnet, hämtade ett paket på posten (nya badkläder till tjejerna - kom sommar, kom!!), slappade hemma en stund. Sen ramlade resten in och  Martin lagade middag. Idag åt vi en variant på tacos/chili..martin och j...

Av fyrabagareochensmet - 3 maj 2012 21:22

Ikväll har jag och Jonna bakat småkakor, som mina kära kollegor ska få smaka på imorgon förstås. Vi gjorde klassiska mandelrutor och små glutenfria kakor med sylt och en variant med blockchoklad. Å visst blev det några till oss alla hemma ocks...

Av fyrabagareochensmet - 18 april 2012 19:32

Hej!!   Idag slutade jag tidigt och fick lust till lite bakning, men eftersom både Sally och Jonna har bakat i dagarna två bestämde jag mig för att baka lite finkakor till mina underbara kollegor. När vi sliter som bara den varje dag är det tur a...

Skapa flashcards